Często zadawane pytania:

1. W jaki sposób mogę zamówić książki?

- internetowo przez stronę: www.xlm.pl oraz wydawnictwofronda.pl

- e-mailowo: e-mail: info@xlm.pl

- telefonicznie: tel. 22 836 54 45

Do złożenia zamówienia książki potrzebny jest pełny adres oraz telefon.


2. Czy mogę odebrać książki osobiście?

Tak, książki można odebrać w naszej księgarni w Warszawie (po otrzymaniu informacji o dostępności towaru):
- siedziba księgarni [płatność gotówką lub kartą]: ul Łopuszańska 32, 02-220 Warszawa, pon.-pt. w godzinach 9-17


Jak dojechać? Dojazd z Dworca Centralnego WKD (Warszawską Koleją Dojazdową) – należy wysiąść na stacji Warszawa Raków, z Centrum – tramwajami 7,9,15 (należy wysiąść na przystanku Hynka i przesiąść się w aut. 189), z metra Służew – autobusem 189, przystanek Orzechowa).

>> Sprawdź na mapie jak dojechać <<

3. W jakich godzinach mogę odebrać książki?

Zamówione książki można odebrać od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00- 17:00. W sobotę, niedzielę oraz święta jesteśmy nieczynni.


4. Czy można płacić kartą, odbierając książki na miejscu?

Tak, przy odbiorze osobistym można płacić kartą lub gotówką.


5. Jak mogę sprawdzić status mojego zamówienia?
W wiadomości z potwierdzeniem złożenia zamówienia otrzymasz link (znajduje się on na końcu wiadomości) do strony gdzie możesz obserwować przebieg realizacji zamówienia.
Po nadaniu od nas przesyłki pojawi się tam także numer przesyłki oraz informacje o jej śledzeniu.


6. Ile trwa realizacja zamówienia?

Zamówienia na książki dostępne "od ręki", założone do godziny 12-tej realizujemy tego samego dnia. Jeśli książka jest niedostępna w naszym magazynie, musimy sprowadzić ją od wydawcy lub dystrybutora.
Całkowity czas realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 5-ciu dni roboczych. Gdyby książki nie doszły w tym czasie, prosimy o kontakt:
Tel. 22 836 54 45; e-mail: info@xlm.pl.


7. Jak długo czekają na odbiór zamówione książki?

Zamówienie można odebrać w ciągu dwóch tygodni od daty otrzymania wiadomości mailowej i/lub telefonu od pracownika Księgarni, że książki są już możliwe do odbioru.
W szczególnych przypadkach zamówione książki mogą czekać dłużej, prosimy wówczas o kontakt w tej sprawie.


8. Widzę, że książka jest dostępna w XLM.pl. Czy mogę po prostu przyjechać i ją kupić, bez zamawiania?

W wielu przypadkach odpowiedź brzmi: tak. Jednak dla Państwa wygody sugerujemy zawsze w tej sprawie wcześniej zadzwonić, ponieważ:

  • Dostępność "od ręki" dotyczy raczej towarów, których czas dostawy określamy na "24h". W przypadku wcześniejszego telefonu informacja o dostępności jest sprawnie weryfikowana, a dostępność gwarantowana.
  • Dostępność "od ręki" zmienia się niekiedy z minuty na minutę, co ma miejsce w przypadku tytułów rozchwytywanych. Jeśli Państwo wcześniej zatelefonujecie, nasz pracownik z przyjemnością zarezerwuje dla Państwa poszukiwany tytuł.
  • Dostępność "od ręki" może być problematyczna, gdy produkt jest leciwy (np. książka została wydana w 2002 roku). W rzadkich przypadkach okazuje się, że towar może występować pojedynczo i może być wadliwy lub po prostu zaginął i nie zdążyliśmy tego odnotować. Wcześniejszy telefon chroni Klienta przed rozczarowaniem, a nas przed nieuniknioną reklamacją.

9. Czy mogę liczyć na jakiś rabat?

W przypadku zakupu książek na miejscu – w granicach rozsądku – można się z nami targować :)
Ponadto zapraszamy do zapisania się na newsletter oraz śledzenia nas na mediach społecznościowych.
Tam znajdziecie hasła na kody rabatowe dla wybranych książek oraz informację o promocjach i wyprzedażach.


10. Czym jest e-book/audiobook? W jaki sposób mogę z nich korzystać?

- E-book to książka w formie elektronicznej, w formacie EPUB oraz MOBI. Można ją czytać na ekranie komputera, bądź czytniku, przenośnym urządzeniu do czytania książek elektronicznych.
- Audiobook MP3 -  nagranie dźwiękowe w formacie pliku MP3 zawierające odczytany przez lektora tekst publikacji książkowej.
W przypadku e-booka jak i audiobooka, w momencie zaksięgowania należności przez Płatności.pl na naszym koncie, automatycznie wysyłamy link do e-booka/audiobooka wybranej pozycji. Link dociera w ciągu paru minut. Jeżeli mail z linkami nie dotarł w ciągu 24 godzin, prosimy o kontakt mailowy: info@xlm.pl lub telefoniczny 22 836 54 45
Aby czytać e-booki można skorzystać z jednego z bezpłatnych programów, np:
Calibre - https://calibre-ebook.com/download


11. Wybrałem złą metodę płatności/e-book zamiast książki/zainteresowała mnie kolejna książka, ale tuż po złożeniu zamówienia – co teraz?

W takim przypadku prosimy o telefon pod nr 22 836 54 45, skorygujemy zamówienie.


12. Produkt jest tymczasowo niedostępny – jak mam to rozumieć?

- nakład książki został wyczerpany
- zapas książki skończył się w naszym magazynie
Statusy dostępności są zjawiskiem dynamicznym, niekiedy nakłady kończą się całkowicie, niekiedy tymczasowo.


13. Chcę anulować zamówienie – jak to zrobić?

Można je anulować telefonicznie - 22 836 54 45 lub mailowo - info@xlm.pl.
Zamówienia z metodą płatności: za pobraniem muszą być szybko anulowane, inaczej zostaną nadane w tym samym dniu, w którym zostały złożone.


14. Chyba złożyłem 2 takie same zamówienia – co teraz?

Staramy się łączyć zamówienia, jeśli adresat jest ten sam. Dla pewności prosimy o kontakt mailowy (info@xlm.pl) lub telefoniczny (22 836 54 45).
Radzimy anulować zamówienia z metodą płatności: za pobraniem, telefonicznie.
W przypadku zamówień: płatnych z góry zostaną zrealizowane tylko te opłacone.

15. Nie mogę złożyć zamówienia, ponieważ wyskakuje mi informacja, że wymagana jest moja zgoda na przetwarzanie danych.

Zgoda na przetwarzanie danych jest wymagana wyłącznie dla celów realizacji zamówienia przez Fronda PL Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (02-220), ul. Łopuszańska 32 (zwaną dalej "XLM"). Zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo do wglądu, poprawiania danych, zaprzestania przetwarzania oraz żądania ich usunięcia.